Ge mig sol...

Äntligen lite tid till uppdatering. Det har hänt ganska mycket, haha eller inte. Jag har jobbat som en häst och inte haft tid för mycket annat. Jag och ante har förnyats med en ny digitalkamera och snart kommer antes nya dator. Han va helt uppe i skyn här om dan när han beställde sin Imac. Så jäkla fin den är, jag har aldrig förstått att mac designen kan vara så snygg.
image56
Snygg smidig och så slipper man burken! Man slipper pc´s virus och formatering. Jag hakar nog på antes rekommendationer och skaffar mig en Macbook. Jag måste skaffa en bärbar dator och de pc´s jag har kikat på är inte så bra. Ante sa att vill jag ha en bra bärbar pc ska jag kolla på de över 10000kr. Men ganska onödigt när macbook kostar 9000kr. Det jag kräver från en bärbar dator är att den är liten och kompakt. Jag vill inte ha en bärbar dator större än 13 tum, därav passar macbooken bäst.
En annan liten söt pryl till macbook jag och ante såg är iAlarmU, som är ett alarmsystem för datorn som fungerar såsom att alarmet börjar tjuta om någon rör vid datorn och samtidigt tar detta alarmsystem ett kort med den inbyggda kameran på den som försöker komma åt datorn. Passar perfekt för mig som sitter mycket på bibblan och går ut stup i kvarten. Come to mama!!!
image57
Snygg or what!?!



Hundlivet har legat lågt nu, varken matte elller husse har haft tid för att sätta igång träningen. Jag har jobbat 5 stängningar på raken vilket innebär att vi har tränat pytte pytte på förmiddan. Men det ska ändras nu när vi kommer tillbaks till Kalmar. Jag längtar så!!!

Här kommmer lite foton som är tagna med den nya kameran.

image58

image59

image60


Puss och Hej

Punkieee

Kommentarer

Helena, Puma och Tisla

Vi får höras när vi är i kalmar igen, jag och Puma är sååååå laddade. Tisla är mest... tja, valp du vet...*rullar med ögonen*
Kram

22:32:48 / 2007-08-13 - http://helenaochpuma.spaces.live.com



Name Mail Blog

Trackback