Fredag...

Gud vad jag har pluggat denna vecka, och jag är riktigt stolt över mig själv! Tuff vissa gånger men jag har klarat det och jag kommer att klara tentan. Har pratat med min pappa och han har bokat in besikten till bilen, så jag ska till Norrköping den 23e februari och kommer att stanna till 7e mars. Kommer att ta n riktigt lång semester, eller semester kommer det nog inte att vara för att jag kommer att plugga men, slippa Kalmar lite. Ante ska med mig upp och vara hos Daniel medan jag ska vara med min familj! Froo måste hjälpa mig med tillgång till Campus finaste plugglokaler. Ta mig fan vad det ska pluggas.  Hundträningen har också blommat upp, har kommit igång men lydnaden nu, sen Hanna sa att vi skulle visa upp våra färdigheter för en supertränare på Öland, så nu är man peppad. Vi ska nämligen ta en kurs tillsammans så vi besparar bensinpengar och dylikt. Hundarna fungerar så bra så man kan ta en bil. Woohoo! Idag var det sökträning men Hanna, Karin och Helena, och alla hundar skötte sig utmärkt. Ollie fick testa rullen för första gången och han hajjade det direkt. Blev riktigt stolt över honom! Senare under dagen har det tvättats, städats och segats. Skulle ha läst två kapitel i boken men får läsa fyra imorrn! Phew! Nu ska jag sätta mig framför tv:n och kolla på Rocky IV, min hjälte, tror allas hjälte på ett sätt eller annat! Får uppdatera lite oftare men kort och så, blev lite knas på söket idag så jag tog bara kort på Elsa. Nästa gång! Här kommer ett från dagens träning. Gulle gull kort!Love yaPunkie


89811-14

Kommentarer

Johanna

Vi sticker med till norrk den helgen! Komiskt! Stannar visserligen bara kort men ändå! Jättefint kort! VAd ska ni gå för kurs på Öland? Kram kram

10:49:37 / 2007-02-03 - http://vovvenviggo.blogg.se

Helena och Puma

http://www.buffetskennel.com/traningrad/index1.htm här är sidan jag pratade om igår... visst det är boxer på bilderna men som hon säger själv, detta är råd som passar de flesta oavsett ras. En hel del gamla godingar, som byta leken, men även en del nytt. Hon berättar även hur hon lär in rullteknik från början, valpålder... Allt e kanske inte bibeln, men ger lite uppslag. För övrigt; bra jobbat igår.

15:33:26 / 2007-02-03 - http://helenaochpuma.spaces.live.com

Hanna

Tack för en rolig och stimulerande träning! Ollie var jätteduktig! Och tack för träningspasset på bruksan tidigare i veckan. Ligger vi i såhär kommer vi att blir hur bra som helst! ;)

20:32:56 / 2007-02-03



Name Mail Blog

Trackback