Lugna helg

Imorse vaknade både jag och ante 6:oo på morgonen för en viss herre hade bajsat precis innanför ytterdörren, dålig i magen. Som tur är kom vi fram till varför Ollie har varit extremt lös i magen, jag var dum och köpte blötmat och läste inte noggrannt att det fanns lever i, ursha, sånt som Ollies mage inte tål. Men idag såg det bättre ut och nu får man vara mer försiktig!
Runt 10 tiden tog vi vårat pick och pack och begav oss ut i solen, Stella följde med på en nästan 2 timmars promenad. På vägen till Tyska bruket stannade vi förbi Granngården och inköpte ett flexikoppel åt Ollie, och vilken lycka. Fick tipset från Hanna att det skulle vara skönt och ha ett när vi har Husse promenader samt övriga långpromenader. Så nu tipsar jag tillbaka om att ett 5meters flexi för max 50kg kostar 214kr på Granngården :D
Skulle ha pluggat idag också men det får bli nu, det har varit så otroligt vackert väder ute så jag och Ollie va ute igen vid 2 tiden för en kort runda runt Skälby, hälsa på djuren, hästarna mest. Alla sover nu, inklusive ante så jag ska passa på plugga som få. Djuren sover också, en hel katthög som ni ser. Nej ska väl se slutet på Armageddon och sen läsa tråkig kursbok.

Love

Punkie



89811-15
Katthög i dess bästa form, Starla och Ozzy nannar...

Kommentarer

Helena och Puma

Majsvälling e jätte gott för hundmagar som är i olag... :) Väldigt bra att ge om det är dåliga under en längre tid då näringen i är lätttillgänglig och det innehåller massa goa vitaminer. *tipsar*

15:10:47 / 2007-02-06 - http://helenaochpuma.spaces.live.com

anna

Hej!!!
Åhh vilka söta bilder du har på hundarna och katterna.
Ni har juen hel drös hemma ju hihi..
Näää det är ingen som jävla och är jobbig eller dum mwn folk tar åt sig och skriver spydigheter men men..
Hur är det med allt??
Kram kram

09:57:48 / 2007-02-07 - http://annastrehaljuk.blogg.se

Helena och Puma

Jag ger majsvällingen innan jag börjar med riset och fisken då Puma är kass i magen. Sen är det bra att ge då man byter och så med maten, det håller magen i balans. Dessutom så brukar hundarna gilla det. :) (fast vällingen ska blandas tjockare än rekommenderat på förpackningen, så den blir lättare att få i sig) Puma är faktiskt liiite bättre nu, och det var inte erlichias eller borrelia. Så vi ska dit nästa vecka och diskutera ev massage eller akupunktur. Tyvärr så kommer jag inte imorgon för jag går i skolan mellan 13-17. Men ni får lycka till i snön!!! Då blir dom härligt trötta med då det är lite motstånd att springa i... :)Men hänger gärna med o figgar en annan gång då jag är ledig... ha det gott!

20:13:03 / 2007-02-07 - http://helenaochpuma.spaces.live.com



Name Mail Blog

Trackback