Läckebys akutmottagning...

Igår efter en lång dag på bibblan kommer jag hem till en lugn vovve. Stella trallar över på lite fika och pang, Starla klämmer sig fast i ansiktet på Ollie medan han skriker av skräck! Igår morse märkte jag att Starla va lite kinkig och fräste åt allt och alla! Men tänkte att det kan vara en av hennes dåliga dagar! Sen så händer det värsta, Ollie får Starlas klo i ögat, mitt i pupillen. Ringer till Kalmars djursjukhus och de säger att jag absolut inte bör vänta men att de inte har någon tid och hänvisar till Läckeby.
For ut dit direkt och efter en stund kommer veterinären och tar emot oss, Ollie var livrädd kan jag säga! Men snäll! Fick en kontroll och sedan tog de itu med ögat. Hornhinnan var skadad, så vi fick åka hem 900 spänn fattigare, med en massa recept på antibiotika och salvor. Han ska vara medicinerad i 14 dagar så det är semester som gäller för Ollie. Han fick en ful tratt på köpet också för att han kliade så dant i ögat. Fy!
Jag blev så himla sur på Starla som faktiskt är äldst att hon beter sig på detta vis och slänger ut henne på balkongen som ett straff. Jag tänker inte att vår byggnad fått en byggnadsställning på grund av renoveringen. Så Starla trallar ner för denna, smarta katt! Nu hittar inte vi henne, men vi vet att hon lever. Först för att jag har kollat om någon död katt ligger runtom byggnaden, icke sen så fick jag höra från byggarbetarna att de hade sett katten vid nån annan byggnad. Phew. Ska ut snart och leta efter henne och se om hon vill komma hem. Dessvärr ser det inte så roligt ut för henne. Jag och Ante har pratat och kommit fram till att vi försöker omplacera henne, oim inget svar där så får hon somna in. Det är tragiskt men vi kan inte leva med att hon kan göra om detta. Dessutom vågar inte jag släppa Ollie själv med henne igen, för han kan börja ge sig på henne som försvar! Vi får helt enkelt lära oss att leva med detta. Hade det varit tvärtom att Ollie huggit Starla hade han fått stå för samma konsekvens.
Snart blir det mat, nu ska jag gå och umgås med min sjuke plutt!

Kramar

Punkieee

Kommentarer

Helena och Puma

Krya på dig Ollie!! Tråkigt att behöva omplacera ett djur, känns ju aldrig riktigt bra oavsett anledningen. Hoppas ni hittar ett bra hem till henne! Jag ska hålla ögon och öron öppna åt er också...

20:36:14 / 2007-03-29 - http://helenaochpuma.spaces.live.com

Froo

Men vill din mamma ha starla?

00:58:49 / 2007-03-30 - http://filter.blogg.se



Name Mail Blog

Trackback