Where did we go wrong?

En vän skickade mig en länk som gjorde mig förkrossad. Jag kommer att dela den med er, så ni får se vad vår mänsklighet har lett till.
Igår träffade jag Jenni. Penni. Vi gick en runda och prata om vad som har hänt medan vi var hemma och så, kom hem och gjorde inget! Fredag morgon efter en skitrolig pyjamasfest packade jag Ollie in i bilen och vi for till Öland. Lilla Tindra med mor och mormor var hemma. Så vacker och stor hon har blivit, fy fasiken älskar glada bäbisar och hon gråter ytterst sällan. Helgen har bestått av promenader, sömn, cykelturer och film. Roligt va!
Imorgon blir det en dag med en massa plugg på bibblan och ikväll en massa rättning av språk och dyl. Jag orkar inte mer!
Här är iaf videon som jag pratade om, ni som inte håller med bör inte vara hundägare, för er hunds bästa! 

"Where did I go w r o n g, I  l o s t a friend, somewhere along in the  b i t t e r n e s s. And I would  h a v e  stayed up with you all night, had I known how to save a  l i f e"


 





Love

Punkieee

Kommentarer

Hanna

Kunde titta några sekunder.. fy fan

22:42:27 / 2007-03-18

Helena och Puma

Människor är grymma.... vet allt för väl hur man bemöts när folk tror man har en kamphund (stora kraftiga hundar är ju kamphundar i folksögon, tydligen boxer också). Den mesta aggressiviteten vi ser hos hundar är ägarens fel... Min hund ska få en extra god natt puss i natt.

00:43:37 / 2007-03-19 - http://helenaochpuma.spaces.live.com

Gästen Johan

Fy fan för alla som är fascinerade av våld, men inte törs prova hur det känns själva, ja alla från dem med vinklar, streck och stjärnor till alla som saknar gradbeteckningar men hjärntvättar människor och djur till soldater och tvingar dem slåss utan tidigare agg mellan dem. Förutsättningen för att skapa dessa soldater, den primära, är att ta dem från det de varit trygga med, isolera dem från andra än övriga soldater och forma dem innan de hinner lära sig tänka fritt, människor som djur. Hur många av dessa syndabockar kallade "kamphundar" berövades sin flock, sina syskon och mor innan de var redo att möta världen ensamma? Jag vet inte, därför frågar jag. Tacksam för svar.

//Johan

PS skönt med alla fina bilder med harmoniska hundar och människor efter allt hemskt som visades DS

10:54:29 / 2007-03-22



Name Mail Blog

Trackback