tomorrow is today...

Äntligen hemma i Kalmar igen, ska dock återvända till Borgholm ganska snart. Nästa vecka redan! Uppsatsskriveriet går ganska segt framåt nu, viktig information verkar oåtkomlig så här dags på året då alla förbereder sig inför högsäsong. Men det går väl an!

Igår satt jag och sydde färdigt det jag behöver ha med mig till Öland, gjorde ett fult frotetäcke åt Ollie så han inte ska blöta ner hela bilen, fult vart det men nytta gör den. Nya gardiner till Köket är också på gång. itter och tänker nu vad skoj det ska bli att vara på Öland hela sommaren. Finns ju så mycket att göra och upptäcka! Here we come!

Var ute förr med Ollie och tränade på Lydnaden, först åkte vi till Granngården för att inskaffa en ny klicker, den gamla är spårlöst försvunnen. På väg mot bilen träffar vi Kim och Boss som följer med oss i bilen. Boss har varit väldigt tjurig på Ollie på senaste tiden, kan vara att Ollie har vuxit till sig och blivit en riktig hund. Men ihop går de ej längre, Boss morrar och jag vågar helt enkelt inte låta dom leka som de gjorde förr. På väg till Granngården tänkte jag att det är lika bra och stanna på Djurkompaniet och kolla vad dom har för utbud. Hundarna följde med in och nånstans vid kassan biter Boss Ollie, Som tur hade jag Ollie i kort kort koppel och drar undan honom, men det är försent. Blod forsar ur mun på Ollie och shit va skraj jag blev, PANIK! Som tur finns ju det en vet. där som tog ett titt på det och man såg verkligen avtryck av Boss tänder i Ollies övra läpp. Som tur sa han att det skulle läka av sig självt och att jag ska hålla koll på det. Puuh! Stackars hund.

Inte så kul att råka ut för sånt här, sista jag behöver just nu är Djursjukhus!

Nu blire mat, Ris med Currygryta och lite Whats Eating Gilbert Grape! Älska Johnny Depp


Smock

Punkieee

Kommentarer

Johanna och Viggo

Tråkigt med bettet! Skönt att det fanns en vet i närheten! Hoppas allt är bra annars! kram kram

19:03:25 / 2007-05-22 - http://freewebs.com/vovvenviggo/

Hanna

Va tråkigt att de inte går ihop längre. Småkillarna har blivit stora, tyvärr blir det ju ofta lite gnabb då. Hoppas bettet läker fint iaf! Kram

21:16:37 / 2007-05-22



Name Mail Blog

Trackback