Storm...

Igår kom vi hem precis i tid innan stormen slog till! Gårdagens eftermiddag gick åt sökträning med en ganska stor grupp...större än den man är van vid. Vilket var hur skoj som helst! Även fast det var ett tag vi körde sök så imponerade Ollie mig. Jag trodde att han hade glömt bort rullen och hela köret, men han va helt underbar och helt tillfredställd efteråt. Alla 8 hundar fick testa på, några som hade kört innan och några som var nybörjare! Skitskoj!

Så nu har man skaffat licens åt Ollie då vi ska ut och tävla nu till våren. Det är något nytt skk har infört för blandraser, så nu kommer Ollies resultat också att finnas i deras register. Bra Bra! Idag har jag och Ollie tränat på de 3 första momenten i LK1 och det gick skapligt, han va lite ofokuserad på grund av att det blåste mycket så han skakade på huvudet konstant. Men vi grejjade det till slut, körde mer medvinds än mot.  Sen hemma fortsatte vi klicka in apportbocken! Vilket gick kanon, vi har kommit till det stadiet där han anstränger sig att hålla den så länge som möjligt tills jag säger loss...lite bitande men vi kommer grejja det! Apporteringen är det momentet som skrämmer mig mest! :P

Så nu ska man laga sig lite lunch och sedan bege mig till jobbet. Vad jag har fått höra så är de flesta tågen inställda så det blir förmodligen bussar! Puuh!

image74
Träning pågår för fullt....


Kommentarer

Hanna

Oroa dig inte för apporteringen, det är inte många LK1 hundar som kan göra det momentet bra, och man kommer vidare utan att det ändå... Det är ett konstigt moment det där. Träna hellre tvåans moment och låta honom komma med apportbocken till dig, det brukar de tycka är roligare =)
Vi får höras nästa vecka om mer sökträning! När kan du?

18:31:30 / 2008-02-23 - http://hannaochisa.blogg.se



Name Mail Blog

Trackback