Utmaning...

Vi har blivit utmanade av Helena och gänget att lista upp sju önskningar som vi ska försöka uppfylla under 2008.

1. Att jag ska fortsätta få så fin schemaläggning så att jag har mycket timmar över till Ollie.

2. Att vi kommer ur vår svacka och börjar träna igen på riktigt! =)

3. Att vår träning ger sig snart vid möte med andra hundar, han har börjat markera mer och mer. Vilket är väldigt tråkigt, då de flesta vi möter tror Ollie är FARLIG! Kanske kan höra med Linda om hon har lite tid över åt oss och hjälper oss med det här beteendet. (Jag tror att jag själv har orsakat detta beteende, efter alla hundbett hit och dit blev jag väldigt rädd vid hundmöten vilket resulterar i hur Ollie beter sig idag när vi möter främmande hund)

4. Att vi kommer ut och tävlar.

5. Att jag får tillsvidaretjänst. Provanställningen löper ut i maj.

6. Att alla förblir friska och glada, att vi tröstar varandra vid tuffa tider. Att vi delar lycka, framgång och nedgång. "Happiness is only real when shared"

7. Att Froo tar sin examen och får det jobb hon önskar sig, samt att Ante tar sitt körkort. Jag vill också bli körd. :D




Igår såg jag en film, Into the Wild med Emile Hirsch. Jag rekommenderar den starkt, det är en äventyrs film som är baserad på en verklig händelse om en kille som lämnar allt för att bege sig till Alaska och leva sitt liv där utan materiella ting, med bara sig själv och sina känslor. Men han insåg en sak att "Happiness is only real when shared" jag vill inte avslöja för mycket....tycker man om djupa filmer bör man ge den en chans.

Har hittat en bur på blocket som får vara vår tillfälliga lösning på det hela...ska se om den är kvar. För övrigt är man ledig idag men jag måste ta mig ner till jobbet och kolla hur jag jobbar i veckan!

Nej ska fortsätta med mitt kaffe sen får vi se vad som händer...

Kiss

Kommentarer

Johanna och Viggo

Känner igen mej på punkt tre.. viggo har ju råkat ut både en o två gånger.. å jag spänner mej som en fjäder vid hundmöten.. att bara gå förbi är inget problem men viggo vill inte ha fram hundar å hälsa på honom då markerar han att nej tack håll avståndet.. o då till hundar han inte känner.. Men tror han vaktar sin matte en aning för med husse är det inte alls lika mkt! Vi får kämpa på med våra unga herrar! Tips mottages tacksamt =)

16:37:44 / 2008-02-11 - http://www.freewebs.com/vovvenviggo/

Hanna

Hej! På fredag ska vi åka till Läckeby mitt på dagen för lite träning. Vi får se om det blir sök beroende på hur många som kommer. Jobbar du eller är du ledig??

18:43:11 / 2008-02-18 - http://hannaochisa.blogg.se

Hanna

Va roligt!
Vi ska ses på det "vanliga" stället kl 12.30. Ses då! Kram!

22:58:58 / 2008-02-18 - http://hannaochisa.blogg.se

Frooo

Hahahha, du blir nog körd av Ante allrite :-) muahahaha!

09:08:28 / 2008-03-14



Name Mail Blog

Trackback