Förbannade nacke!

Igår morse vaknade jag av att jag knappt kunde komma upp ur säng! Jag vandrade sakta upp till övervåningen för att fråga Jonte och Stina vad man kan göra åt nackspärr. Värme Värme Värme!!! Under flytten gjorde jag illa ryggen och införskaffade Voltaren värmeplåster, så jag tog ett värmeplåster och klibbade fast i nacken. Ringde till vårdcentralen och bad om hjälp, för hur kul är det att ha nackspärr!!!! Damen på vårdcentralen sa likadant, värme, värme, värme samt ibumetin gel. Stina fick köra till Köpstaden och där köpte jag vetekudde och aloe vera värmegel. Tack snälla, utan er hade jag varit inspärrad i mitt eget hus!

Imorse när jag vaknade kändes det bättre, men jag kan fortfarande inte ta ner nacken till bröstet. Kolla åt höger går bra men vänster funkar inte alls. Hur kan man köra bil med nackspärr? Får vara hemma idag också och gno in gel och värma med vetekudden. Roligare saker har jag varit med om!

Igår morse när jag tog mitt morgonkaffe och cigg på altan såg jag att någon av katterna kommit hem med en fågel. Blä! Det gör den gula för ofta nu för tiden. Jonte tog på sig handsken och slängde iväg den lilla pippin, såg ut att vara en unge. Mot kvällen skulle jag vattna trädgårdslandet och hör pip från grannens tomt. Båda katterna befinner sig på tomten och kastar runt en liten näbbmus. NEEEJ! Gårdagens goda gärning, räddade en näbbmus från katternas klor. 

Jag vaknade för en halv timme sen och går ut med mitt kaffe och blöt kattmat. Visslar en stund efter kissarna, så kommer Ozzy, som också är världens mysigaste med en fågel i mun. Hur lyckas dom jama när dom har något i mun! Han ville visa vad han hade lyckats med, och beröm fick han. Fotobevis. 


"Dio" & "Ozzy"


"Life by nature"


Ha en underbar dag!

/Ivanna

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback