Lördag och underbart väder...

Det är synd att man jobbar!!! Igår fastnade jag i Borås, tekniska problem med tåget! Jag fick krama om Stella en snabbis, då vi jobbade om varandra! Var så uttråkad så jag satt oh skrev ett riktigt brev till henne. Förstod ganska snabbt varför vi är så dåliga på att skriva riktiga brev, med det menar jag för hand. Med all denna teknologi, har vi för det första fått ful handstil, för det andra, det tar evigheter att skriva ner ett A4 för hand och sist gör det jävla ont och kludda ner fram och baksida på ett A4. Har jäkla ont i handleden idag.

I torsdags åkte Stina hem till Götet, jag och Jonte körde henne till stationen och for sedan hem igen. Jag var sjukskriven måndag och tisdag på grund av nackspärr, så torsdag var första dagen för den här veckan. På hemvägen skulle jag dra på varselljus på bilen, då en halvljuslampa gått sönder störde jag mig på varningslampan som lyste i panelen. Dumma fan!!! Jag glömde att vrida varselljusen till halv när vi kom hem, så när jag skulle sätta mig i bilen runt halv fem, så kunde jag inte ens larma av bilen, så dött var batteriet!!! Efter två försök med två grannar gav jag upp och ringde verkstaden som finns i Bläsinge! En vänlig kille var på väg hem från jobbet och stannade förbi Norra Möckleby för att hjälpa oss. En kunnig människa var allt som krävdes. Jag missade mitt ordinarie tåg men hann till nästa. Tack riksledningen som löste problemet åt mig! Ibland är ni guld värda!

Nu sitter jag i Karlskrona och väntar på att få åka hem! Undrar hur bröderna Björk mår idag?! Det blev utgång för dom igår! Avis!


Kram så länge

Ivanna

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback