Norra Öland...

Imorse vaknade alla skapligt i tid. Efter tre koppar kaffe piggnade till och med jag. Eftersom jag var ledig idag så tänkte jag att vi kunde passa på och utforska ön ytterligare. Jonte föreslog norr om Borgholm, så det blev det! Vi körde östra sidan upp så länge det fanns parallelväg med 136:an, när man kommer så norr att det bara finns en väg till alla orter, då är man på landet! Första stoppet blev Sandby, där fick Ollie bada och fiska efter vackra stenar. Vi såg Blå Jungfrun och Sandbykvarn! Resan fortsätter norrut mot olika loppisar, fikställen och konst. Dagens bästa stopp var i alla fall Källas GlassGård! :D Rekommenderas varmt. Glass i stora lass, serverades med olika tillbehör, alla inspirerade av Öland! Jag börjar låta som en besatt ölänning! =)

Dessvärre fick vi inga foton med oss, Stina glömde kameran och jag glömde att fota med iPhone! Så det kan bli! Morgondagen består av tidigt jobb, 5:20 rättare sagt, men jag slutar lika tidigt inför en ledig helg! Nämligen 11!! :D Woohoo!


Nu blir det lite tv-tittande med gänget!



/PRM

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback