Sleepless

Sitter redan vid datorn, har redan hunnit med en kopp kaffe och ett par cigg! I söndags fick vi besök av Jonte och Stina så himla skoj! Dom anlände med vad skulle ha varit kustpilen, men Veolia gör väl så! Dom kom fram i alla fall...I EN PLÅTBURK!!! Hur eller hur... Det som är synd är att både jag och Ante jobbar, men stora barnen klarar sig nog! När vi inte jobbar får vi ta igen med vinkväll och grill! Det är sååå Skönt att veta att någon är hemma i alla fall. Vill ni så får ni flytta in för alltid :P

Här hemma har det hänt en hel del, gamla diskmaskinen som vi fick med huset gick sönder. Men jag anser att det var lika bra, då den gamla var C-klassad. Så en ny sådan fick det bli! Siba hade kanon priser måste jag säga! För övrigt har vi fått det riktigt fint i alla rummen! Mitt syrum är färdigt med fina hissgardiner som jag har hittat på ellos.se. Av det andra rummet på övervåningen gjorde vi bibliotek, som kanske inte uppskattas just nu men kommer att göra framåt hösten. 

Förra veckan var vi på auktion här i vår by, och vi kom hem med en jättefin äkta iransk matta till biblioteket och sen min absoluta favorit, Ulrica Hydman Wallien tavla. Den tavlan var helt underbar så jag var bara tvungen att ha den.

Ante har roat sig med att sätta upp balkar i taket, vilket gjorde att det blev så himla mycket mysigare på övervåningen. 

Förrförra veckan var också flickorna Stella och Johanna på besök! Det var riktigt skoj att träffa dom! Ibland känns det som evigheter sen sist och ibland som om det var igår. Vi gjorde staden på riktigt, vi hann åka ut till Ön och brudarna fick inspektera huset! Fina omdömen fick man!

Nu har jag gått en snabbrunda runt huset och fotat lite! Njut!! För det gör jag! Att jag bott alla dessa år i lägenhet kan jag inte förstå! Då bodde vi i lägenhet, men nu lever vi i huset! 

Om ett par veckor kommer Antes far och hjälper oss med staketet. Vissa plankor är gamla och behöver bytas ut och sen ska dom gamla slipas och oljas in! Vi har lite jobb utomhus! Det var inga trädgårdsmänniskor som bodde här innan! 

Köket, något rörigt som det ska vara...



Matsalsdelen, med vår nya skänk som vi fick av Antes päron, "Äpplet"...


"Lounge"...


"Biblioteket"...

"Iranska mattan i bibblan"


"Övervåningen/Tv-rum"...


"Balkarna i taket"...








"Tavlan"...


"Tvättstugan/Knäppt sovande hund"...


"Kontor"...


Sovrummet och syhörnan är dessvärr ockuperade! Återkommer med dom!

Tips: För er som har problem med uppladdning av foton på blogg.se, använd er av firefox. Mycket, Mycket smidigare!


Kärlek från Öland

Kommentarer

Johanna, Viggo och Sting

Så fint ni bor! Avis! Där kommer ni å trivas!

08:52:21 / 2009-08-11 - http://vovvenviggo.blogg.se/

Ivanna

Tack snälla du...vi stortrivs redan!

10:15:04 / 2009-08-11



Name Mail Blog

Trackback