Nya tag...

Har under en väldigt lång period funderat på att plocka upp bloggandet igen. Har känt att blogga har blivit en trend vilket gjorde att jag slutade på heltid. Att sitta och skriva kan vara så avslappnande, men samtidigt väldigt sårbart. 

Jag försöker och brukar faktiskt inte blanda in namn, människor,  givetvis men längre behöver vi inte gå. 

Dagen började väldigt tidigt med att köra en vän till flyget, när jag satt hemma och drack mitt kaffe i väntan på tiden, bestämde jag mig för att ta med hundgodis, älgkött och stanna till på brukshundsklubben. Märkte direkt på Ollie att han tyckte det var länge sen vi var där, numera tränar vi mest genom att cykla och något på fälten bakom husen. Men Ollies skärpa på bruksplan förvånade mig. Dom senaste månaderna har jag äntligen fått hunden jag letat efter. Ollie har minsann mognat och blivit lyhörd. Visst luktar andras kiss fortfarande gott men utan stirret, har äntligen lyckats träna bort bordercollin i honom. 

Snart bär det av, flytten närmar sig med enorma steg och vi har inte ens börjat. Gaah! Fördelen är att huset är stort och vi inte har så mycket möbler i lägenheten. Men självklart ska man ta och passa på och rensa. Äntligen en egen trädgård med en lös springande hund och bara ett stenkast till havet. Allt enligt kriterierna. 

Den här sommarn känns bra, mycket familj och vänner på besök i huset. Jag och några har redan tjuvstartat med rosé och byttan. This is Life. And i never wanna grow old. Folk omkring en har lärt sig att här festas det utan gränser, med andra ord tills vi stupar av skratt eller fylla. Hur kan man bete sig så gammal när man är yngre?! Du får en chans att lyckas och det är livet, slösa inte bort dyrbar tid på hålla tillbaka, morgondagen har inget att erbjuda mig om jag inte finns. 

Varför ska alla vara så seriösa, leva på halvtid och bara låta åren rinna förbi. Det är väl nu man lever, nu och när man blir pensionär. Är det bra jag som har löst livets gåta?!

Sometimes im good, but when im bad im even better.

Partners in Crime

PunkRockMama

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback