Julförberedelser

Hela veckan har gått i julförberedelser. I sitt första hus är den första julen större än vad jag kunnat tänka mig. Det har pysslats med grannar, vi har gjort kransar och pysslat om krukor med gran, bär och glitter. Himla skoj. Hemma har jag satt upp julgardiner, ljustakar, adventljus, fruktskålar och blomarrangemang. Bildbevis kommer. Det jag har kvar att göra är pyssla om övervåningen med nya gardiner till mitt syrum och lite stjärnor ska upp. Hittade en stoor vit stjärna som jag har hängt upp i det stora fönstret på övervåningen. Var lite skeptisk först men gud vad fint det blev. Imorrn tror jag det blir tomtegröt till middag, lagom till första advent. Man kanske skulle försöka hinna ta sig till julmarknaden imorrn innan man börjar jobba.

Nu ska jag fortsätta med mitt sittande i Alvesta.


Kommentarer

Mrguerite Björk

hej Ivanna

Vad mysigt det låter med ditt julpyntande! Ser fram emot att få se dina bilder sedan, från ert jättefina hus! Va roligt förresten att du har en blogg! hittade precis den via länk Stina blogg. Önskar er båda en härlig adventshelg!

Kramar från svärmor!

11:59:15 / 2009-11-29

marguerite björk

Hej Ivanna

Vad mysigt det låter, med dina julförberedelser, ser fram emot och få titta in på dina bilder sedan i ert julpyntade mysiga hus. Än en gång varmt tack för de mysiga födelsedagspresenterna, som pryder sin plats. Roligt med din blogg förresten, som jag precis hittade via länk på Stinas blogg.

Önskar er båda en härlig adventshelg!

kram från svärmor!

12:20:58 / 2009-11-29



Name Mail Blog

Trackback