Home Alone...

Jag har fixat och donat nu hela helgen, men mycket har jag hunnit med. Ante kommer hem idag från Gbg, jag hoppas att han har haft det trevligt! Jag vill ha honom hemma nu!
Igår åkte jag och Simone iväg till Nybro, jag skulle hämta matsalsmöbler som jag har köpt! I somras hittade vi en jättefin buffé märket "Äpplet", jag blev väldigt fascinerad av detta märke. Under en längre period har jag letat efter matsalsmöbler i den serien utan att lyckas. Men nu så!!! Från 30-talet, matbord, sex vanliga stolar och två karmstolar. När jag vaknade imorse så började jag direkt klä om dynorna, som hade kvar sin originalklädsel i mossgrönt. Det var säkert fint för 80 år sen!
Nya gardiner åkte upp idag, nya kuddfodral och duk! Man får helt enkelt väcka sommarn själv! Snart blir det dags för mitt grönsaksland, så det är lika bra och göra färdigt inomhusarbetet. Här kommer lite bilder på vad jag har sysslat med dom senaste veckorna!
Njut av solen...
Rester från vår bokhylla blev en fin sittmöbel på altanen!
Luppen!
Smideshjärtan från Mairo
Trappan
Nya rabatten som jag själv har skapat!
Sommarkänsla
Nya kuddar samt kronan som har legat på kattvinden och samlat damm.
Nya gardiner, med färgglada fjärilar. Från Ellos
Matsalsmöbeln, med sex stolar... åtta blev för blaffigt!
Tyget som jag klädde om stolarna med är samma tyg som på våra fåtöljer i Loungen. Hittade det som metervara på Ikea, riktigt kraftigt och tjockt!

Kommentarer

marguerite

Vad mysigt du gjort Ivanna! jättefint med matsalsbordet och stolarna till skänken, även takkronan över bordet blev så snyggt.

Vi kommer troligtvis förbi på söndag, ha det så bra och ta hand om varandra!

Kram Marguerite

20:45:59 / 2010-04-25



Name Mail Blog

Trackback