Uppdatering...

Det är helt sjukt vad tiden bara försvinner, speciellt när man jobbar! Nu är jag så jävla trött på snön, på att värmepumpen lägger av, att behöva ha igång fjuttiga el-element och att vi har 19 grader i huset! Nu får det vara nog! Lustigt hur man lyckas med allt!

Det jag önskar mig mest just nu, är att jag vaknar imorrn och snön är borta. Så jag kan sätta tulipanlökarna, börja förså grönsaker, att mina orkideer blommar snart, att tågen börjar gå i rätt tid, att någon tvättar min bil, tar hand om tvätthögen...fy på mig! Men jag känner mig som en björn i ide! Det har varit mycket på jobbet nu, ständiga förseningar, växelfel, signalfel och dyl. Visst hade vi snö och minusgrader när spåren byggdes i Sverige?
Jag försöker se framåt, idag är jag ledig och ska bara ta det lugnt. Jag har redan börjat kika på lite nyheter till altanen. Häromdagen bestämde vi oss, istället för en traditionell hammock så blir det istället två hängstolar av denna modell. Då vi har rejält tak på altan så behöver vi inte bekymra oss om det håller. Längtar efter sommar och en bra bok!
Bilden kommer från Hamaca, äkta brasilianska varor...
För en vecka sen hade vi besök av Eldabutiken, dom skulle undersöka platsen som vi vill ha täljstenskaminen på, vi var rädda att han skulle föreslå en annan plats, men det var utmärkt. Nu är spisen beställd och alla papper till kommun och dyl. skickade. Tre till fyra veckor dröjer det innan vi får denna skönhet på plats!
Bilden kommer från Eldabutiken
Nästa fråga är, var ska vi ha veden? Oj oj oj!
Längtar till helgen! Isas 25års kalas! Det är jäkligt fint och ha en man som köra en nu!
Hälsningar från Snöiga Öland

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback