Vinterförberedelser...

Fan att jag ska vara så uslig på att blogga, men så blir det ibland. Vi har fått till det med vår vedbod och veden är på tork. 10m3 är i vedboden och en i garaget, vi fick nog lite överskott av bonden. Här kommer ett foto på skapelsen, jag är otroligt nöjd. Tack svärfar för hjälpen!
Vi beställde singel att ha under vedboden och runt garaget, så det är också färdigt. Vi funderar dock på att lägga en kant runt garaget, blir bättre och snyggare. Nu till kommande helg ska vi försöka flytta på resten av singeln som blev kvar, beskära fruktträd, klippa gräset en sista gång och fixa blomöarna. Mitt trädgårdsland behöver förberedas med kompost och gödsel inför kommande odlingssäsong.
Som det ser ut nu så får det bli en hemmafixarhelg, med allt det innebär. Nästa helg fick jag ledigt och då är det skördefest. Jag vill gå på marknader, se stoora pumpor, äta gott och njuta av konstnatten. Helt ljuvligt!
Nu ska jag slappa inför jobb!
Njut av färgerna.
"Knepet är att se till att man inte dör i väntan på det goda livet" - Lee Iacocca

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback